De va inte igår!

Uppdatering på livet!


Njola har flyttat då jag konstaterat att jag inte kommer förbi vårt problem. Förtroendet oss emellan och självförtroendet på häst och människa var som i botten. Men de kunde ju inte blivit bättre för nu bor hon bara någon mil bort och är dessutom dräktig med Hrannar fra Skeiðvöllum, håll tummarna att hon fortfarande är dräktig på 90dagars UL ✊️ Fölet (om allt går vägen) är mitt, så de kommer bli så kul 😃

Silfra kan man säga att de går sådär för, efter våran vurpa i somras så fick hon dom bekant en lång viloperiod. Vid igångsättning kändes allt bra men i slutet på december började de krångla men korsgalopp och vidare till fina levade hopp. Men inget syntes där i december när vi kollade upp henne. Med varierande resultat under våren så slog en hälta igenom på påsken. Efter mååånga veterinärbesök har vi nu behandlat första hältan, kota hö bak och hovled vä fram - därefter en kort skrittperiod då hon trots detta inte kändes ok. In igen och då annan veterinär, SI lederna behandlade och en tripp till equiterapeuten. Åter till veterinären är Si lederna ok men vä höftled blev behandlad. Där är vi nu, ska egentligen på återbesök nästa vecka men eftersom de är mig de handlar om också så var hästarna ut på nattligt äventyr för någon natt sedan så nu är Silfra halt igen. Som de känns och ser ut så är de hö fram och en liten svullnad pch värmeökning känns på insidan nedan knät. Jippie yäyy! 

Kan tillägga att de är många år sedan jag hade en häst som rymt ur hagen. Tror de va när Birta var ung sist de hände.. 






Som nämnt i tidigare inlägg har hon vuxit på sig bra, detta trots all otur vi haft. Sedan så spelar de väl ingen roll om de tar tid, huvudsaken är att hon blir bra min pärla! ❤️

Annars jobbar jag på och ska i höst gå en spännande utbildning som handlar om bla kroppsavläsning och funktionstester. 

Ja de va väl en kort uppdatering 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0