Lingon

Blev en tripp ner till mamma och pappas sommarställe idag, lurade med mig min bror så slapp jag köra själv 😉
Har haft turen att få låna hans bil i helgen när Fredrik jobbat, men då nerverna i ryggen inte alltid tycker att de är så skönt att köra bil så vill jag inte köra någon längre sträcka själv.

Väl nere blev de lite plockande av lingon, fanns gott om blåbär med men de va lingon som stod i fokus. Lyckades till och med få igång allihopa en stund där efter middagen. Innan middagen var de bara jag och Lea som plockad 😊
Ca 20 liter blev de totalt idag, hoppas orka och hinna plocka åtminstone 20 liter till innan de är försent. Går rätt mycke lingonsylt i denna familj!

Nu sover barnen och jag har rensat ca10liter bär, resterande får bli morgondagens bekymmer. Även kokningen får bli i morgon. Tror jag behöver köpa socker innan jag drar igång och kokar sylt med 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0