Avtryck

När jag stod i stallet ikväll kom jag att tänka på att de passerat en del individer i mitt liv. Vissa har hälsat på en kort stund andra tills livet tagit slut..

Första ponnyn hade jag över sommaren, Balsam då 4 år. 

Därefter hade jag bästa läromästaren på foder under rätt lång tid, finaste Perilla 💕 tänk vilken snäll dam med mycke humör!

På ridskolan var det Peter Pan som var favoriten och en hel del lektioner för Mats Eriksson blev de under åren.

Under tiden i Havsnäs hos Järvsands islandshästar fick jag rids många olika hästar. Allt från unga till gamla erfarna rävar. Men ingen kunde mäta sig med världens vackraste Sif, svart och ett äkta sto. Gjorde aldrig mer än hon var tvungen till men jag minns fortfarande känslan av de stunder då allt gick som de skulle! 
Även lill rådjuret Undrun var en favorit, liten, nätt och pigg. Fantastisk ridhäst.

Tillslut blev det en egen häst och min bästa vän kom in i mitt liv - Vinur. Med och motgångar blev det under våra 13 år tillsammans. Men vilken underbar häst, pigg och arbetsvillig när man ville och snäll barnponny i nästa stund. 
Även Vinurs mamma har vart hemma hos mig i någon månad.

Min andra fina fux fick jag bara ha i drygt 8 år. Fortfarande ledsen över att hon inte finns min Birta. Fanns inte mycke som rubbade den donnan, en äkta klippa! Att sedan kunna sitta och rida enkla byten på en liten islandshäst sker ju inte varje dag. 

Andra hästar som hälsat på kortare tag är Flauta, Rigo och Frenja. 

De som just nu finns i min vardag är såklart Lillan och Njola 😉

Många andra roliga hästar har man såklart träffat också 😊 mycke har man lärt sig och jag är otroligt tacksam att många haft förtroendet att låna ut sina hästar till mig!
Nu längtar jag till sommar och värme, allt blir så mycke lättare då ☀️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0