Tålamod

Igår blev de en tripp till ridhuset med Njola för att arbeta från marken, fick sällskap och hjälp av Katarina som bor en bit ifrån mig. 
Först jobbade jag henne lite och sedan jobbade Katarina med henne, kul och man lär sig av att titta på någon som är väldigt duktig. Fick tips och en hel del bra övningar med mig. 
Fredrik var snäll och släppte in dom på kvällen eftersom jag var helt slut i kropp och knopp!

Idag blev de också en tripp till ridhuset också i sällskap av Katarina som hade sin ena häst med sig. Idag gick allt mycke bättre och min ponny var mycke mer lugn och fokuserad, kom självmant fram och ville bli kliad 💕
På kvällen när dom skulle in öppnade jag inte grinden förrän hon själv kom och ställde sig bredvid mig. När hon knatat in i sin box kom hon nästan direkt fram och jag fick ta på henne, eftersom jag känner mig på G tig jag och gick ut med henne till hagen igen! Knäppte loss grimskaftet och kollade vattnet, sedan gick jag tillbaka till henne och kliade, satte på grimskaftet och gick in. Ibland får man träna sitt tålamod väldigt mycke 😬 då förtjänar man gott fika!

Lillan fick såklart sin stretching idag med, min stora "kola"😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0