Blåbärsglögg

Känns helt okej att sitta framför kaminen  och dricka glögg när de är ca 20 minusgrader ute 😃

Barnen är nattade, hästarna nattade och de är alldeles tyst. Skönt men ovanligt!

Tog en tur bort till ridhuset idag med, tårna klarade sig hela vägen dit och nästan fingrarna med. Hade vart förutseende att ta med lina och repgrimma ifall jag skulle vara så kall att de inte gått att rida. Tur nog gick de och de gick helt ok med. 
Fick till några bitar riktigt trevlig trav och även en del tölt. I vänstervarvet vill hon gärna flytta mig utåt och förböja halsen samt trycka ut bogen. Vilket gör att jag lätt fastnar i vänster tygel. Ska man analysera mera så försöker hon ibland trycka iväg i trav från tölten när de blur jobbigt, oftast när man kommer åt henne ordentligt 😉
Fast jag är i vilket fall väldigt nöjd, vi rider (visst inte lila bra som innan) och de känns faktiskt bra. Dessutom var de två till i ridhuset idag och de gick också bra 😊

På måndag har vi fått tid för att kolla upp Lillan. Blir spännande men även lite gruvsamt 😬 håll tummarna! 
Håller vädret vad de lovat ska de bli lite mildare på måndag med. Så ska vi i helgen försöka flytta kameran från gamla transporten till nya 👍

Något annat som känns bra nu när de är sådär kallt ute är att vi har ett bra termobar, en massa sågspån hemma och att höbalen är mer än hälften kvar på.



Den här filuren somnade i mitt knä ikväll ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0