Å igen

Ja nu börjar jag kunna de här med att stå stilla 😳

I morse var de inget problem att ta fröken i boxen, fast hon har ju grimma inne med 😇 tog av och på en annan grimma några gånger innan maten i hagen blev belöningen. 
På eftermiddagen tänkte jag att vi skulle jobba lite, trots att min motivation var på noll. Tog in Lillan och när jag stängde grinden kom hon och ställde sig på andra sidan tråden. Men när jag kom för att hämta henne ställde hon sig fem meter bort, så jag återgick till att stå stilla vid grinden och efter en stund kom hon och ställde sig bredvid. Belöningen blev en öppnad grind och så fick hon gå in själv. 
Så till att jobba då, blev jobb i linan ute i hagen. Gick ok, hon börjar bli bra på att följa när jag backar.
Ikväll blev de samma visa, vänta vid grinden tills hon kom och ställde sig nära. Fick till och med klappa på henne lite och så fick hon gå in själv. Tänker att skynda långsamt är bra. 

Happ de var Njola de, Lillan har fått sin dagliga dos stretch och gos. 

Jag däremot lyckades ta mig iväg på yoga ikväll. En sån där lugn och skön form av yoga så man blir härligt trött 😊 tänkte de kunde vara bra efter all tålamodsträning 😉
Försökte få Lillan på bild men hon kommer alltid för nära 😁 fin hästen!

Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0