Mera mat

Igår öppnade vi upp mellan sommar och vinterhagen så brudarna kan äta även där. Kan säga att dom inte såg direkt ledsna ut för de!

Idag var de omläggningsdag för Njola, såret läker fint och hade till och med fått en liten skorpa på ena delen. Däremot var hästarna lite uppe i varv och hon nära på kastade dig när jag skulle hämta henne i hagen. Vilket hon inte visat tendenser att göra på länge. Sedan blev de ett himla massa spring på de andra när vi gick in, så nervösbajsen kom som ett brev på posten. Men stilla stod hon och omlagt blev de 😊👍

Har även fått en förklaring till varför jag känt mig trött och andfådd som en astmatiker. Järnvärdet har sjunkit rätt bra bara på några veckor, så förhoppningsvis så blir de bra med extra järn och så håller jag tummarna för att de inte blir bieffekter 😬
Tror aldrig jag haft så lågt blodvärde tidigare i mitt liv, men nån gång ska väl va den första!

Blev lite kola och rödvinbärspaj idag med, inte för att jag tror järnvärdet blir bättre av de precis.. Men gott va de 😏


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0