Pyssla på

Har väl inte blitt mycke vettigt idag men någe i alla fall.

Tog mig i kragen efter att ha vilat en stund på eftermiddagen och gick ut i stallet. Tränade lite med Njola och sadeln, hon tycker den är lite läskig. Går bra när den väl är där men jobbigt påvägen och jag vill att hon ska kunna stå avslappnad vid sadling och tränsning. Höll på tills hon var lugn och då tog vi och promenerade längs våran infart. Kollade hur mycke snö de var på planen, snusade på snöslingan till traktorn, dunken som är över handsken på finkan, gick slalom mellan träden, flyttade rumpan vid tryck och tränade på att springa tillsammans med mig. Tydligen svårt att springa efter någon, men går bättre om jag springer baklänges 😉
Jag gillar att jobba med min ponny men ibland vill jag bara kunna rida rakt fram precis där och då jag tänkt mig. 

Båda hästarna tappar galet mycke hår nu och Lillan ser ut som en liten lergris för jämnan 😁

Förutom de svarta håriga så har vi gjort annat idag med. Fredrik har tagit bort de sista av väggen i hallen och shit va stort de blir 😃 tänk vad bra de kommer bli när de tillslut blir klart!

Finaste Lillan utan öron ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0