Kalas... Igen..

Happ då har vi haft sista kalaset för Lea, hon var nöjd och glad 😊 bakade tårta och så rullade hon chokladbollar, sockerchock jajjemen! 

Ikväll har jag flyttat damerna som fått stå och äta på "ridplanen" idag. När jag flyttade dom dit imorse så såg jag att Njola fått sår på insidan av ena benet ovan hasen, fel tid med alla flugor och skit som är i luften. Precis sånna sår har Lillan också fått i sommar, så jag tog skottkärran och plockade bort all sten jag hittade i hagen nu ikväll. Tveksamt att de beror på stenar, men hur får dom såren?! Dom är ju nyligen skodda också så de sticker inte ut några sömmar att rispa sig på heller.. Irriterande är de i alla fall. 

Innan jag flyttade dom fick båda jobba några varv i volten. Njola lyssnar så fint nu och jag kan inte annat än vara nöjd. Lillan var också lugn och fin, gjorde några galoppfattningar och de fungerar bättre och bättre 👍 vi ska nog få till denna galopp ska ni se 😉 

Tröttisar ☺️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0