Fatta galoppen + ridlekis 4

Blev ett träningspass var i ridhuset för damerna, då snälla Mirja följde med kunde jag ta med båda direkt. Annars hade jag inte hunnit rida båda idag!
Började med Njola (börjar jag med Lillan är jag slut efteråt) först lite markarbete, sedan lite böjda spår i skritt och sist lite trav och tölt. Gick bara fint idag 😊
Lillan var lite ofokuserad i början, så vi fokuserade på att få igenom halvhalterna och varvbytena. Sedan lite rakriktining och avslutade med galoppfattningar. Fattningarna blir bättre och bättre, första fattningen gav dock lite hopp och skutt 😉 tur man sitter som en smäck i dressyrsadeln! Ett ok pass och de känns ypperligt att Sara kommer nästa fredag 👍

Igår var de Lea som stog för hästeriet, fick mocka, packa hö och rida sötaste Tulla. Tror hon tyckte de va skönt med en liten häst och var uppåt när vi for hemåt 👍 tur det är en bra ridfröken dom har 😊 

Nyss nattat barnen och kollar på idol. Inte direkt att Lisa var så sugen på att sova 😉




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0