Dåligt

Ibland får man rannsaka sig själv och fråga sig om de va nödvändigt?

Blev en tur med damerna till ridhuset idag, Mirja följde med så jag hade båda med mig. Började med Lillan som redan påväg dit var lite upp i hejsan, så de tog ett bra tag innan hon taggade ner så inget galopparbete var att tänka på idag. Men vi avslutade på topp och hon var avslappnad.
Sedan tog jag Njola, vilket jag kunde ha struntar i då jag var trött i kropp och knopp. Eftersom jag sålt den sadel som jag lagt på henne förut så fick jag låna en av grannen. Tyvärr var den inget vidare på damen då jag hamnade i bakvikt och i med de i obalans. Så de blev väldigt ryckigt idag 😐 stackars häst! De är i dessa lägen som man inser vad viktig sadeln är i de hela. Så summan av de hela, jag borde ha hoppat av efter några varv skritt när jag kände att de inte blev bra. Efterklok ja vet och aningen arg på mig själv 😡




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0