Ridlektioner

Då har vi avverkat 2 lektioner för Sara idag, överlag nöjd. Mer nöjd med Njola än Lillan, fast egentligen ska jag säga att jag var mer nöjd med min egen ridning på Njola än på Lillan! 

Njola jobbade vi med ställning i skritt och trav. I traven blev de fokus på att rida trav med kroppen, även när hon blir obalanserad att fortsätta trava med min kropp samt att bli loss i höfterna. Något mer att ta med sig är att hålla om med skänkarna på rätt sätt. 
Fina hästen ❤️

Lillan var lite stissig ikväll och laddar lite, vilket gör att jag blir spänd och laddar med - ingen bra kombo. Så slappna av i skänkarna, få henne längre & lägre i formen så vi får ett bättre svung. Blev lite galoppträning också, så nu blir de till att galoppera helst varje ridpass framöver! Helt ok pass, vi har något att fokusera på till nästa gång. Så jämför jag såklart med förra gången vi red för Sara och då gick de så himla bra, svårt att toppa 😉

Kontrasterna mellan dessa två brudar gör såklart sitt med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0