Ner och upp

För ovanlighetens skull 😬

Idag har Lillan fått på sig nya dojjer med brodd i, framfötterna är inte de bästa men bak var ändå helt ok! Ska prova skrubba väggarna med jodopax och se om de hjälper, döda eventuella bakterier/svampar. Håller tummarna!
När fötterna var fina la jag på sadeln med tanke att skritta ut längs lägdorna. Men eftersom damen inte var på humör gick vi in på planen här hemma och när jag la skänkeln mot sköt hon rygg, så hoppade av och promenerade X antal varv. Hoppade upp igen sedan och jobbade skritt, klappra tänderna och stressa upp sig, gnägga och trippa, tro mig hon var billig idag! Hur ska man kunna känna något när de inte hår bete sig?!
Aja, tröstar mig med att hon stod snällt i boxen när jag var ute med Njola sedan. 

Så till Njola som fick en tripp till ridhuset. Hon skötte sig riktigt bra och jag är nöjd! Dock är leveransen av hennes sadel försenad och kommer inte förän i slutet av november 😐
Men den som väntar på något gott! 

Ne nu natti natt! Hopppas de blir några timmars sammanhängande sömn inatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0