Vackert

Även om jag inte är ett jättestort fan av snö så är det otroligt vackert ute nu 👍
Att de är lite ljusare än på hösten är i te heller så dumt!


Igår fick Njola på sig vinterskor med sulor och sedan tog vi oss en tripp till ridhuset. Lagom pigg ponny efter 4 dagars vila 😬 fick hoppa upp och hoppa av igen, för att sedan hoppa upp igen. Var lite svårt att stå stilla!
Gick helt ok att rida, tölten kändes bra och fick med mig båda sidorna även på voltspår. I traven däremot ville de inte fungera i vänstervarvet, jag tappar yttersidan och blir låst i vänster överskänkel. Får inte till att korrigera min kropp så de blir rätt, så de blir bra att Sara kommer nästa fredag 👍

Idag har vi jobbat i volten, känns kul att kunna jobba henne lös och att hon är så pass lyhörd och kommer fram när man ber henne (nästan varje gång). Jämför man med första gången då de mest bara gick fort runt runt i linan så är de ett jättekliv framåt 😊
Blev ingen jättelång stund men fullt tillräckligt för hjärnan och så var de en del snö så hon var tvunget att lyfta på benen 👍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0