Parelli

Blev en tripp till ridhuset på förmiddagen med en tjej några hus bort, hon tränar enligt Parellis princip och jag tycker de är intressant och lärorikt att träna tillsammans med henne. 
Både att få höra hur man tänker kring olika saker, få lite tips och självklart titta när de tränar.

Började som jag är lärd med att gå bredvid och hålla tyglarna. Sedan blir de lite jobb med pressening, flytta sidvärtes längs sargen och träna att stå bredvid en pall som jag står på. Sistnämnda tycker hon är jobbigast. Avslutade med att hoppa upp och skritta ett varv och hoppa av igen. Hon kändes rätt lugn faktiskt. Skönt tycker jag 😊

De kommer gå bra, de kommer gå bra, de kommer gå bra..! 
Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till..

Right Brain introvert ska jag läsa på om nu eller i morgon får de bli. Dags att sova!

Såhär snygg var jag ikväll efter att Lea fixat mitt hår 😜

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0