Bitter - absolut

Ännu en kväll i ridhuset som inte var lyckad. Att jag inte lär mig! Borde inte ens ha klivit upp i sadeln utan antingen jobbat från backen eller helt enkelt gått hem. Sju ekipage i ridhuset samtidigt varav en på lina är förmånga för att min ponny i dagsläget ska klara av de mentalt. 
Varje liten smackning gör att de rycker i nerverna, skritta gick förhållande vis bra. Inte avslappnat men bra. Tölta eller trava, näää.. Blev en "åktur" efter att ja råkat sitta till i sadeln när hon studsade. Men hjärnan börjar vara omprogramerad, slappna av och ner med handen. Något har jag lärt mig 😜

Jag gillar min ponny men den senaste veckan har vi backat i teamkänsla och allt annat med. Fick inte ta på grimman i hagen idag utan att ha lösjobbat en stund innan. Fast de brukar alltid bli dippar innan de blir bättre igen, livet är ju så!

Nu ska jag sova för att orka jobba i morgon. Natti, natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0