Träning Sara Ljung

Igår red jag träning för Sara Ljung på båda hästarna. Först ut var Lillan som gick helt ok, vi fick lite nytt att tänka och jobba vidare på. Hur jag ska jobba på volterna / böjda spår genom att flytta henne istället för att parera upp hela tiden. Så hon lär sig hitta sin egen balans. Bra också att få någon som ser vad man gör för tok med kroppen egentligen :)

Jag och Lillan red dessutom i våran nya dressyrsadel första gången sedan vi fick hem den, en globus crincle. Känns bra att ha en sadel som passar ordentligt :)

Sedan var de Birtas tur och hon gick verkligen superbra, nöjd matte. Tränade lite tölt och att hitta balansen mitt över ponnyn i alla gångarter. Att så små saker som placering av axeln eller att slappna av i länden kan göra så stor skillnad. 

Riktigt riktigt kul, så nu hoppas jag att vi får till en ny träning i november och att alla tyckte de var lika kul som mig. Bara träna på nu när man fått lite ny inspiration :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0