Upp och ner

Gisses vad livet varier sig ibland, idag känns de mesta helt perfekt.. Om vi bortser från en liten detalj, ryggen!

Dagen började i alla fall tidigt, typ 7, av att telefonen ringer. Vinur har inte ätit inatt och verkar inte så pigg, bara att klä på sig och gå ut de. Känner i munnen på honom och något hårt/vasst verkar sitta i gommen.. Gissa om man såg tusenlapparna rulla iväg? Hämtade i all fall en ficklampa och in med hela handen i munnen igen, för att plocka ut en pinne som fastnat i gommen mellan tandraderna. Lättnadens suck från både mig och ponnyn! Kan säga att de va en hungrig ponny jag släppte ut i hagen :)

Sedan blev de pannkaks frukost och ut i stallet igen. Dags för en tur på
Birta bus, gick så himla bra och de va länge sedan jag kände så med henne! Underbart, tölt å trav å galopp. Tog båda galopperna hur fint som helst, undra om de berodde på att jag masserade igenom bl.a. Triceps ordentligt innan jag for ut och red? Well i vilket fall som helt var de väldigt kul :)

Hemma med Birta igen så blev de Lillans tur att jobba, en tripp till ridhuset blev de. Hon jobbade på bra men på slutet var hon trött så hon snubblade rejält och jag sträckte mig i ryggen. Givetvis på de ställe som vanligtvis brukar vara ömt också! Men summan av kardemumman, hon gick bra. 
Fredrik och Lea följde också med så då fick dom filma när jag red, kul att se :)

Nu däremot gör vi chokladbollar här hemma! 


Fredrik försöker smita ur bild :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0