Ridit kurs!

Dagen började tidigt med hästutsläpp och sedan packa in allt (barn, hund och häst) för att åka mot Dille för att rida kurs :) 

Fredrik och Lea däremot dom körde på shopping och djungelhuset dom. Lycklig unge vill jag lova :)

För mig och Birta blev det i alla fall 2 ridpass. Ett på förmiddagen då det fokuserades på sitsen och dess inverkan, känns som om att de var behövligt ;) man lägger sig till med en massa fula ovanor när man tragglar själv.
Sedan ett pass på eftermiddagen då Camilla som vi red för provade Birta, kul att se henne under ryttare! Sedan tränade vi töltövergångar från sidförande. Gick riktigt bra tycker jag, kul att få lite ny inspiration :) 

En annan rolig sak med att gå kurs är alla trevliga människor som man lär känna och får prata häst med. Inte direkt så att någon i min omgivning i vardagen tycker att det är intressant att diskutera olika övningar för lösgörning ;) konstigt eller? 

Ska göras om snart igen hoppas jag! 

Nu däremot e jag skittrött och ska sova, natti natt.
Inte från idag men Birta är det allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0