Östersund

Efter en tidig morgon och utsläpp av hästar tog jag och kröp nervi sängen igen. Minus 15 grader och blåst är inte min grej riktigt :/

Väl uppe igen blev det en tripp till Östersund, Lea och Aska fick vara hos mormor och morfar dom :) I "stan" blev de Hööks och byte av sadelgjorden jag köpt förlång. Lämnade även tillbaka vintertäcket som var förlitet och införskaffade stigläder till nya sadeln! Fick även med mig lite gummisnoddar till Lillans man och en rosa liten piggborste till Lea :) 
Blev även en tv till sovrummet och lite smått och gott på Jula som följde med hem!

Hemma igen blev det en tripp till ridhuset med Birta som gjorde mig glad som vanligt (oftast i alla fall). Red först 3 serpentiner med halt på medellinjen och sedan fyra med halt på medellinjen pch avslutade med fyra serpentiner med volt i varje båge, kanske ska tala om att de var i trav också :) avslutade med en galopp i varje varv. Roligast av allt var ändå att få höra att Birta såg fin ut nu av hon som ofta rider samtidigt som mig i ridhuset. Är inte allt för ofta någon säger något där borta och särskilt inte något possessivt! 


Fina Birta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0