Dåliga uppdateringar

Känner att jag blir sämre och sämre på att uppdatera här..

Men ja tar mig i kragen och skriver nu :)

I måndags passade jag på att rida Lillan i dagsljuset när jag slutade jobba. Gick bara fint, tog oss en galopp pch fick till en fin sträcka i trav med ypperlig form :) härligt hade vi de!
Red sedan Birta på kvällen innan dom fick komma in och hon var på bra humör, efterlängtat kan jag säga. Inte ett enda tjuvnyp och inga surheter i ridningen heller! Så vi tränade på lite tölt  och trav, roligt med tölten för hon är som rätt okomplicerad. Visst hon orkar inte långa bitar men hon gör de hon kan:)

Igår blev det inget alls, trött och ont i skallen! 

Idag däremot har vi hunnit inhandla mineraler och foder till hästarna efter jobbet samt vart in till veterinären och fixat tid för provtagning för Aska. Hon har blitt stygg i pälsen och dricker mycke vatten så kissprov och så ska fixas!
 Trist är i alla fall att dom slutat vaccinera hästar i ström, så jag hoppas verkligen jag får någon att vaccinera Birta innan nästa fredag! Annars blir de dyrt på riktigt :/ 

Blev inget mer uträttat idag i hästväg ;) men jag har fått fötterna fixade av bästa Mirja i alla fall, skönt va de :) 

Natti natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0