Lärt sig en läxa

Ikväll har jag fått en snäpp på näsan och helt enkelt kommit fram till att man får lära sig en läxa ibland!
Var nämligen till ridhuset med Birta ikväll och till en början gick de kanonbra, men så gör man de där man ta me tusan ALDRIG ska göra egentligen. Ni vet, jag ska bara ta en galopp till och givetvis går ju inte de som man tänkt sig. Så men en trött häst kan man då helt plötsligt inte ge sig, när ska man lära sig lixom.,
Så idag slutade vi inte på topp som vi brukar utan idag slutade vi efter att ha snubblat rejält och var rejält trötta. Vad har man då lärt sig av detta, joe att man får jävligt dåligt samvete och att de där "bara" ska slängas långt åt fanders.
 
Men om vi ser till ponnyns prestation istället för min så måste man ändå säga att hon var duktig. Hon är helt enkelt inte i så pass bra form att hon fixar ett längre ridpass i ridhuset nu och då blir hon i slutet stum i munnen på insidan när man rider i vänster varv. Samma sak så orkar hon inte helt bära upp sig i vänster galopp, fattningarna är som inte längre ett problem. De är endast när man vill att hon ska bära upp sig i galoppen de blir jobbigt.
 
Happ, de va som dagens bekymmer. Samvetet som sagt... I morgon tror jag de får bli en rejäl skrittsväng runt berget om de inte e svinkallt vill säga. Söndagen gör sig som lite själv skulle jag tro och måndagen blir de vila då jag jobbar kväll och Fredrik jobbar. Men med lite tur kan man hinna en sväng till ridhuset på tisdag om man har någon barnvakt vill säga.
 
Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera här framöver, men man är som lite trött efter att jobbat hela dagarna och sedan spenerat hela kvällarna i stallet :)
 
Jag och Birta för kanske 1 år sedan, där orkade vi lite mer i vänster galopp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0