Vandra mellan öar..

I lördags så tog vi och packade ihop lite fika och oss själva för att åka på utflykt. Inte så långt for vi, bara till Tullingsås för att parkera och bege oss ner till Vattudalen. Det är nämligen väldigt lite vatten just nu, så man kan promenera ut till öarna där. Det ligger 3 lite större öar först och längst ut en liten ö, hästön. Så efter att ha promenerat ut till hästön och tillbaka var alla helt slut, inte ens Aska tog ett skutt i onödan :P Leriga och nöjda så bar det av hemåt igen. Kan rekomendera denna tripp, väldigt vackert är det!
 
Eftersom man inte är så mysig (särkilt inte om man är hund) efter en tur med mycke lera och vatten, så fick det bli badning för Aska på kvällen. Väldigt missnöjd hund men väldigt nöjd matte och kan lägga till att hon fortfarande luktar schampo :)
 
Till något helt annat så har mina fönster till pigkammaren kommit och med lite tur kanske dom hamnar på plats i helgen. Fast allt beror på väder och vind :) Sedan ska det tömmas på riktigt där inne för att sedan bryta upp golvet och se vad vi ska göra med de. Skulle bara behöva hitta lite inspiration för sånt små krafs som ska göras, typ slipa och måla :P Inte helt min grej, dock sjulle min imperialsäng och tamburmajor behöva slipar och målas vita. Snyggt kommer de i alla fall bli när de är klart! Helt lövly :D
 
Ne nu ska jag nog krypa ner och snusa på min lilla prinsessa, i morgon väntar en lång dag. Först jobb, sedan massera och där efter natta barnet och fixa stallet. Ingen tid att sitta på arsle här inte! Natti natt..
 
Fredrik och Lea på djungelhuset :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0