Då inget går som de borde.

Igår var de en sådan dag då absolut inget gick som de skulle alls, tur man fick vakna till en mycke bättre dag idag!
 
Har arbetat idag och jag trivs väldigt bra på jobbet som de ser ut just nu. Kan inte klaga på de inte :) Solen har skinit och när jag kom hem så hade Fredrik och Lea marinerat kött och tänt grillen. Så medans maten blev klart for jag ut på en liten tur med Birta och så fick vi sällskap av Emma och Harry, När vi var tillbaka var maten klar, efterätten var i ordningställd (grillade bananer med choklad i) och  de var bara att trycka in i skallen! Underbart helt enkelt. Däremot så for Fredrik och jobbade idag och de är ju mindre kul när jag dessutom är ledig i morgon.
 
Så när mannen i huset åkt och jobbat, for jag och Lea ner till mormor och morfar. Provkörde deras nya bil gjorde jag och vi kikade lite på momsdeklarationen. Lea hjälpte även mormor att rensa blomrabatten :)
 
På tal om blomrabatter så har Fredrik och Lea snickrat ihop en blomrabatt här hemma också, där ska vi bland annat ha lite humle som inhandlades igår på granngården. Sen tänkte jag att min kära syster kanske hade några passande blommor till vår nya rabatt? Tog ett kort ikväll så med lite tur kanske de dyker upp här framöver.
 
Nu tänker jag däremot lägga mig och filosofera över en bra bok eller något i den stilen! Natti natt.
 
Bjuder på en bild som visar golv, tak och tapet på Leas rum. Detta var förståss inan de blev klart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0