Äntligen tillbaka ;)

Efter att internett har vart sååå segt att man knappt kunnat kolla på blocket. Ja man har ju kunna kolla men inte på bilderna och så fick man räkna med att de tog ett halvt år eller så :P
 
Har i alla fall beställt en sadel som ligger på Ica och väntar på att bli hämtad, så håll tummar och tår för att den ska passa också! Är verkligen i behov av en bra sadel till min ponny.
Birta är för övrigt väldigt seg nu, sådär så att hon gör de som krävs men inte mer och inte med direkt någon glädje. Väldigt knepig känsla på den ponnyn som alltid brukar vara så glad. Men, men.. Kanske är våren som börjar märkas av? Vem vet...
Tölten däremot fungerar bara fint nu, men ska ta en 2-3 veckor paus i de så vi kommer tillbaka till våran fina skritt. Som har en tendens att bli lite taktig sedan vi började med tölten. Är dessutom hoppträning nästa fredag igen, ska bli skoj :) Hade hoppats på att få rida en lååång skrittur i helgen, men de blir nog inget av. Men om Lea somnar snabbt på söndag så kanske de blir lite massage på ponnyn i alla fall. Har endel spänningar runt höger bog som behöver jobabs med. Spänningarna tror jag beror mycket på att hon har trasig muskel där..
 
Vinur han har haft de bara fint han också, Amanda är här och pysslar om honom med jämna mellanrum. Vilket han verkligen behöver, för han älskar verkligen att få behandlas som den prins han är ;)
 
Sen har vi ju den sista av mina håriga små älsklingar, förståss Aska! Idag köpte jag en bok på bokrean där de finns lite trix som man kan göra, så vi ska få lite inspiration på vad vi ska lära oss sedan. Just nu kör vi slalom mellan benen och hon är verkligen kanonduktig på trix! Om allt går väl och livet ger mig lite fler timmar per dygn, så ska jag anmäla mig till en agilitykurs i vår.
 
Förutom djuren så har jag även min lilla familj bestående av Lea och Fredrik också. Lea hon är ju min lilla prinsessa hon, men damen har lite humör också ;) Har verkligen kommit in i en härlig treårs fas, man kan ju riva håret av sig själv stundvis. För att sedan le och tycka att hon är den underbaraste och finaste som finns. Knepigt de dära :)
 
Ne nu tänker jag ta och stirra in i en bok en stund och fundera över livet! Måste ju få säga att de känns helt okej idag, gjort första dagen på mitt nya uppdrag på jobbet och jag tror jag kommer att trivas med de. Blir lite utmaning mot mig själv, vilket jag nog behöver på många sätt och vis.
 
Natti natt :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0