Uppe före tuppen

I morse vaknade jag och Lea strax efter kl 6. Så vid 6.40 stod Lea påklädd och redo för dagis, så vi slog en pling och kollade ifall vi kunde komma lite tidigare. Vilket gick bra de och jag var på jobbet till klockan 7 och fick i och med detta sluta kl 15.30 :) Rätt skönt att få lite tidigare kväll för både mig och Lea.
 
Jag önksar i alla fall av jultomten att jag kunde få bli en sån där människa som inte bryr sig och som kan låta bli att irritera sig på saker. De hade vart så praktiskt att bara kunna tänka "inte mitt problem" istället för att försöka få till något bra av saken. Det är verkligen en av mina svagheter eller vad vi ska kalla de hela för.
 
Ikväll så blev de en liten tupplur till sommarlovsprogramet och sedan nattning av barnet. Därefter fixade jag stallet och skruvade ner några trasiga krokar. Nu ligger jag och funderar på om huvudet tänkte trilla av eller om de väljer att sitta kvar en stund till. Trodde en ipren och lite sömn skulle radera ut problemet, men icke.
 
I morgon kommer min sambo hem och så är de dag före helg så de ska bli skönt med "fredag". Hoppas på fint väder så man kan vara ute och påta på med en massa saker och förhoppningsvis blir de en hel del ridning på schemat :) Min ena ponny, den som ska försöka ha en sadel på sig ibland, ser ut att vara dräktig med trillingar. Gisses amalia, man kan undra hur de ska sluta. Då står de ändå inne varje natt! Prinsen han är bara lite lagom sommartjock han, precis som de ska vara :P
 
Nu säger jag bara som så till mig själv, sluta skriva en massa oviktig info och SOV.
 
Fågeläggen som ligger / låg i sommarhagen. Storspovsägg om någon undrar..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0