Sture?

 
Ibland blir jag så himla sugen på att köpa mig en cavalier king charles spaniel, men så tar jag mig en funderare över hur livet egentligen ser ut och om de verkligen skulle vara en bra idé. 99 procent av gångerna kommer jag fram till att de nog inte är någon bra idé trots alls. Men en liten ruby-färgad hane med namnet Sture vore väldigt kul ändå :) Får bli om några år, drömma ska man ju göra!
 
Har väldigt många drömmar och funderingar. Har ett sådant hästprojekt också som jag verkligen vill genomföra någon gång i framtiden. Vill få tag i ett litet varmblod på ca150-155cm, gära 4 år, inkörd för trav och sutten på några gånger. Tänka att få skola om och få en liten fin allround häst. Så om du som läser nu hittar de perfekta varmblodet till en billig peng åt mig, säg bara till ;)
 
Vi får väl se hur de går med dessa drömmar, har även andra projekt på gång som kanske inte är lika långt borta. Vem vet, rätt som de är går allt som man vill också. Inte så troligt men man vet aldrig!
 
Idag har det inte heller blivit någon ridning, temperaturen har legat mellan -17 och -20. Vilket är alldeles för kallt för mitt tycke och smak. Visst hade jag kunnat knatat bort till ridhuset, men jag har ännu inte löst något ridhuskort. Ska lösa ett halvårskort hade jag tänkt mig, men  de får nog bli när lönen kommer. Känns dessutom som att vi är på rätt spår jag och Birta, så håll tummar och tår för att de inte blir några skador på min ponny. Tyckr faktiskt att de räcker med att Vinur är triangelmärkt, men vi har i alla fall konstaterat att han mår mycket bättre denna vinter än förra. Finare i pälsen, piggare i ögonen och helt enkelt en mycket gladare ponny :)
 
Kan även säga att Aska snart ska kastreras, den 22:a blir de. Hoppas att hon blir lite piggare och gladare när de är gjort. Hon har inte löpt på snart 2år och har blivit lite väl slö enligt mig. Mer om de när det väl är gjort!
 
Till något som inte har med djur att göra alls, vi har fått sålt "våran" hörnskinnsoffa idag. Så nu är de lite mer plats i skrubben innanför Leas rum och så är jag ett steg närmare att få tomt i pigkammaren! Pigkamamren ska i framtiden vara mitt behandlingsrum, vilket jag tror kommer bli hur bra som helst. Har mina idéer om hur de ska se ut när de är klart. 
 
Som ni märker finns de en hel del ´tankar och planer i mitt lilla huvud, hade velat haft en bra kamera som de smidigt gick att ladda upp kort hit ifrån. Men de verkar inte riktigt så, håll till godo med de som finns så länge!
 
Hej hopp!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0