Lite småförälskad kanske?

Jag har blivit sjuk, de är som inte normalt för mig att vara sjuk såhär ofta på så kort tid. Snorig och febrig, har ialla fall vart på jobbet igår och idag. Men man är ju inte direkt frächast på bygget :P
 
Igår så jobbade jag sent och efter middagen blev det en tripp till ridhuset tillsammans med Emma och Harry. Birta skötte sig fint och vänstervarvet blir bara bättre och bättre. Börjar till och med få lite ordning på vänstergaloppen! Hon orkar lite mer och tar i mer jämt i bakdelen, helt enkelt kul att rida nu :)
Efter ett tag så bytte jag och Emma häst, så jag fick prova Harry. Vilken häst, lyhörd till max och svarade på varje liten singnal. Hur skoj som helst, där av dagens rubrik :P Vilka hästar de finns i stallet nu! Så gårdagens ridning gav mersmak och idag har man kikat på en massa hästannonser!
 
Idag har de också vart en bra dag, jobbade kortdag på jobbet. Slutade halv tre och kvart över två gick jag på massage, som vi får som friskvård genom jobbet. Så lite avslappnade massage inan hemgång är ju inte så dumt!Väl hemma blev det en uteritt i sällskap av (för ovanlighetens skull) Emma och Harry. Lekte lite med tölten idag och hon är ju smart hästen, inte har vi provat tölt många gånger. Ändå lyckades vi få till några riktigt fina töltsträckor, ja sträckor och sträckor. Kanske metrar är ett bättre ord :) Kul är de med dessa hästar i alla fall!
Sist men inte minst så hade Emma mockat och fixat stallet åt mig, så efter ridningen kunde jag gå raka vägen in och inne var Fredrik i stort sett klar med maten! Bra torsdag!
 
Nu har jag i alla fall nyss nattat Lea och tänker titta på Bones med min sambo :) Natti natt!  
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0