Helt underbart :D

Efter jobbet idag så blev de en tripp för att titta på rean som är på byn, hittade inget jag ville ha alls. Eller man kanske inte tittade så himla noga heller :)  Då tiden dessutom springer iväg när de är eftermiddag så va klockan alldelesför snabbt middagstid, vilket resulterade i pizza. Inte så dumt med pizza ibland, lagom mängd bara så man inte proppar in sådär mycke att man blir spymätt.
 
När middagen va avklarad så blev de en stunds pratande i telfon med min vän Sven som dessutom kommer upp och hälsar på snart :) Blir hur trevligt som helst de!
 
Tillslut så tog jag mig i kragen och gick ut till stallet för att mocka och hästarna (kors i taken) va helt okej att mocka åt idag. De händer inte ofta om jag får säga de själv, de brukar va riktigt jävligt i boxarna. När stallet väl va fixat tog jag mig en liten ridtur med Birta som skötte sig ypperligt. Travade på i fin låg form och tog galoppen när man bad om det. Provade även på att få lite tölt och de gick riktigt bra efter några försök. Så när vi fick en fin övergång och bra tölt en liten bit  hoppade jag av och gick hem. Lite belöning måste man väl få :) Säger bara VILKEN HÄST JAG HAR!
 
Inte för att den andra är så tokig heller ;) Han skulle lätt göra allt för sin matte om han bara fick, stackarn. Tänk om han vore bra i sina ben!
 
Aja, inget att göra åt nu de.
 
Hästarna är i alla fall inne nu för natten och jag tänker gå och lägga mig. För huvudet gillar inte mig just nu. Hej hopp!
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0