Fullt ös!

Kanske inte så häftigt som de lät då :P
 
Inatt har Lea sovit hos momma och moffa eftersom hon ville de, Hon kröp så gulligt upp i mommas knä och sa att hon ville sova i hennes säng, så de va väl ingen som kunde säga nej då :P Eftersom vi ändå var där nere och inte skulle åka hem för att sova så passade jag på att låna bastun ett tag, rätt skönt nu när de vart så jäkla kallt ute!
Sedan kom Fredrik hem från jobbet och vi for hem till oss och tog in hästarna. Sedan va de som natti natt :)
 
Idag började jag dagen med att ta ut hästarna, för att sedan gå in och somna om i en skön varm säng! Så när jag vaknade vid 10 igen kom älsklingen upp med frukost på säng. Kaffe och macka, vilket lyx!
 
Efter att ha vaknat till ordentligt så blev de ut i stallet för att mocka lite. Tog även en liten tur på finast prinsen, men de känndes inte okej. Så istället för att bli uppåt blev jag nog lite ledsen. Böjde honom lite inne på gången innan jag gick ut och reaktionen jag fick var långt ifrån önskvärd :( Väl ute så var han inte heller särskilt pigg och gick alldeles för korta steg för att de ska vara normalt. Så jag hoppade av och gick hem igen, men han är i vilket fall underbar att hålla på med. La tygeln över halsen på honom och släppte tygeln och han följer en snällt och duktigt nån meter bakom. Bättre uppfostrad än hunden!
Tanken jag ofta ställer mig när det kommer till min prins är hur länge  han kommer kunna gå här hemma och om man kommer se när de börjar bli förmycket för honom. Han är ju trots allt halt och de kommer ju inte direkt bli bättre, bara sämre :(
 
Till nästa ponny då. Blev en tur på henne tillsammans med Emma och Harry, hon var ritkgti, riktigt pigg och har börjat försöka ta bettet när man galopperar,  Då hon kommit fram till att man kan öka tempot ytterligare då, inte så särskilt bra enligt mig då. Men vi avslutade med någa galopper (korta, bara några språng) där de gick bra och hon stannade när jag bad och höll de tempo jag valde. Så man sak sluta på topp. Men de va länge sedan hon blev svettig och flåsig av en ridtur, men tror attd de ibland kan va hälsosamt att låta dom blir trött också. Inte varje dag men nån gång ibland!
 
Lagom till middag for vi och handlade och hämtade Lea, passande nog höll morfar på med middagen. Så vi blev bjudna på middag :)
 
Nu däremot har jag nyss kommit in efter en promenad med Aska och maratonpackning av hö. Skönt att packa en massa hö så man slipper göra de ´på några dagar! Fredrik däremot har nattat Lea och nu tänker vi ha lite mys i soffan!
 
Hej hopp!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0