Burr...

Idag va de som lite kallt ute. Men trots detta lurade Emma iväg mig en sväng till ridhuset. Gick väl sådär, Birta känndes inte helt sådär pigg och glad som hon brukar. Visst hon skötte sig ypperligt, men den där gnistan och samarbetsviljan fanns som inte riktigt. Dock väldigt fin i högervarvet i både traven och galoppen. Vänstervarvet var hon väldigt bra i när vi skrittade och i början i traven. Men hon blir väldigt fort trött i de varvet och så lägger hon sig gärna på inner tygel. Blev en galopp även i detta varv och hon tar den fint och galopperar jämt fast formen saknas lite där stundvis.
 
Funderar över om det kan vara så att hon inte var riktigt på g eftersom hon precis ätit lunch innan och så är de ju så sablans kallt också. Brukar inte rida direkt efter matning eftersom jag vet att man inte ska göra de. Så jag och Fredrik surrade om detta med mat, kyla och ämnesomsättning när jag kom in. Så inge mer ridande efter fodring och absolut inte när de dessutom är -20 ute.
 
Måste även läsa på lite om tarsalsenskidor och vad som kan hända och påverka när de blir lite irriterade och sådär.. Mycke ska man kunna och mer ska man lära sig :D
 
Glömde bort att skriva att jag fick min almanacka igår, den va väldigt fin. Så jag kan rekomendera den om man är ute efter en enkel och fin almanacka att anteckna hästeriet i :)
 
Nu blir de lite ostkaka och hallon, sedan sängen. I morgon nalkas de nämligen jobb.. Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0