Utveckling

För att komma dit man vill i livet måste man ju utvecklas och sträva mot målet, vilket är något jag funderat väldigt mycket över den sista tiden. Våga satsa helt enkelt, vilket är så jäkla mycket enklare att säga än att göra! 
Ibland hamnar man i något sorts "bekvämlighets" läge, det är inte speciellt kul eller givande. De rullar helt enkelt bara på, men så vill jag nog inte ha de egentligen. Visst är de så att endel saker ska man inte leka förmycket med, tex så måste man ju ha koll på ekonomin så livet går runt. Blir lite besvärligt att inte kunna betala räkningarna :P Men allt behöver kanske inte vara så perfekt och utstakat jämt, då blir de så tråkigt och jag gillar att ha kul helt enkelt!
 
Jag tror det kommer bli kanon så småning om!
 
Nu till mitt stora livsnöje, hästarna :) Ni trodde väl ändå inte att jag skulle utelämna dom?! Igår glömde jag nämna att båda två hade fått gå på promenad i kylan, åter igen så otroligt tacksam att ha fått en så duktig tjej som hjälper mig! Idag blev det däremot en ridtur ut i blåsten och snön. Red med Emma och Harry, hästarna skötte sig galant som vanligt. Tror vi skötte oss också i och för sig! Idag var damen inte så sugen på tölten, kanske hade lite känningar kvar från hoppningen i fredags. Vad vet man? Ttraven kändes fin och så fick vi till några riktigt bra fattningar i höger galopp. Vänster däremot blev inte lika fina ;) Men vi kämpar på och jag är mycket nöjd över min ponny! Eller över båda mina ponnysar :)
 
Måste bara få berätta en sak till, jag hittade en hästannons och de stog EMELY över hela hästen. Knepigt attt man kan titta på hundratals annonser och igen känns direkt lockande och rätt som de är hittar man en som man bara känner den där vill jag ha. Nu råkade detta vara en unghäst på 3år och kanske inte riktigt vad jag borde köpa, men jag kommer garanterat inte glömma den i första taget!
 
Jaja, hästar hit och dit. Nu är det dax att sova och de tänker jag göra nedkrupen bredvid min underbara lilla dotter :)
 
Natti natt!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0