Knepigheternas knepigheter!

Igår så gjorde min ponny mig helt brydd. Hon som är självast lugnet och hur arbetsvillig och possetiv som helst, visare en sida jag aldrig sett förut! Vi gick tillridhuset med Emma och Harry och hon var rädd för allt. Emma satte upp ett hinder och varje gång Harry hoppade flög hon upp i luften. Samt att jag knappt fick henne att gå på ena kortsidan! Gissa om matte satt som ett frågetecken?!
Sedan så var hon som konstig att jobba med också, bitvis gick hon hur bra som helst, för att sedan inte jobba alls och va näst intill slö. Hon som brukar ha hur lätt som helst för att galoppera och brukar tycka de är riktigt skoj, fick jag typ jaga in i galoppen. Jätte knepigt och hon känndes inte som att hon skulle ha haft ont eller visade någon hälta heller. Bara verkligen skitkonstigt :/
 
Idag har hon fått vaccination och vilat, sedan blir de vila hela helgen. Evetuellt någon promenad i grimma och grimskaft. Men de blir då allt, hon kanske helt enkelt behöver ha några dagars lugn och ro. Därför tänker jag ägna helgen åt min prins Vinur och han kommer verkligen att älska att få sin matte för sig själv :)
 
Måste ju klämma in här också att det är alla hjärtans dag idag och min älskade sambo hade köpt rosor och ett presentkort på en klippning åt mig :) Uppskattat till max! Mitt råttbo till hår behöver verkligen lite kärlek från en sax ;)
Själv så gav jag honom ett liftkort till slalombacken här i ström och skickade iväg honom dit. Där av sitter jag nu här och väntar på att han ska komma hem igen och lyssnar på Leas snarkande i babyvakten :P Lilla fröken har nog haft en toppendag, för dom hade åkt skidor med dagis idag. Vilket hon talat om åtskilliga gånger sedan jag kom hem från jobbet,så det kanske blir en skidtjej istället för ridtjej?
 
Ne undra om jag ska gå ut och mäta fönsten i pigkammaren så jag vet vilken storlek jag ska inhandla på de nya som ska sitta där :) Kommer bli kanon att ha det som behandlingrum!
 
Hej hopp!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0