Hoppla, hoppla...

Igår var de visst söndag och det var en otroligt ser dag. Inte ett enda dugg spännande!
 
Eftersom det var söndag igår så innebär de ju att det är måndag idag. Konstaterade förra veckan att måndag trots allt inte är veckans sämsta dag, för de är tisdag. Måndagen klarar sig rätt bra eftersom det går snabbt att jobba måndagar då det oftast är fullt upp hela dagen. Medans tisdagen är lite lugnare (för de mesta) vilket innabär att man hinner fundera över allt man borde göra.. Därför är tisdagen sämsta dagen på veckan!
 
De va ett konstaterande om tisdagar.
 
Nu är det i alla fall måndag kväll och jag har arbetat 8-17.15 idag, sedan blev de go middag med min sambo och dotter. Wookat med kokosmjölk och nudlar, hur gott som helst! Proppmätt gick man ut istallet för att rida med Emma. Även Mirja var i stallet så det blev en massa skitsnack!
Birta gick riktigt fint idag, lite seg i munnen i början. Egentligen inte seg, men fastnar lite i vänster tygel eller så är det jag som fastnar i vänster hand. Svår fråga.. Hon börjar i alla fall greppa de här med tölten nu, riktigt kul tycker jag :) Något mer som verkligen är roligt är att de börjar komma lite mer aktion i gångarterna! Lööövly :D
Tillbaka i stallet blev det till att mocka klart, behövde mocka så mycket som ½box, Emma hade vart snäll och mockat åt mig medans hon väntade på mig. Sedan hade vi höpackningsmaraton, så nu behövs de inte packas på någon dag :) Sist avslutade vi stallkvällen med skitsnack och intag av hästarna.
 
Kan ju nämna att Birta fick ut och röra på sig igår också, samt att Vinur blev skrittad en sväng! Så skönt att ha lite hjälp i stallet, gör att mitt dåliga samvete får det lite lugnare :)
 
Nu e de natti natt i alla fall, för i morgon är de en helt underbar tisdag ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0