Hoppeli hopp!

Igår red jag och lilla Birta hopplektion, fast de var väl inriktat lite mer på markarbete. Roligt var de i alla fall och hon skötte sig yppperligt. Har som aldrig vart någon hoppfantast, men Cia som vi rider för är väldigt duktig och håller lektionerna på en lagom nivå. Så man behöver inte känna någon press och kan rida bara för att man tycker att de är roligt att göra någon man inte brukar. Därför har vi redan bokat in oss på nästa hoppning, tror däremot att jag ska försöka träna lite cavaletti tills dess ;)
 
Eftersom det var hoppning idag också, så tog jag med mig Lea till ridhuset och kikade. Så söta alla ponnysarna med deras ryttare är, helt underbart att kolla på dom. Dessutom är dom ju totalt orädda! Själv så är man ju nervös bara man ser en bom på backen :P
Lea tyckte i alla fall att de var roligt att kika på hoppning och jag hoppas verkligen att hon kommer ha ett hästintresse när hon blir större. Bara hålla tummarna!
 
Nu ska jag kolla på melodifestivalen :) Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0