Hemma.

 
Idag har jag faktiskt sjukanmält mig och vart hemma, måste säga att de va en smart idé. För snoret har runnit och jag har nyst och vart helt orkeslös. Så de var ett klokt beslut tycker jag.
 
När man är sjuk då ska man ju inte göra så mycket, därför har vi sorterat papper idag. Slängt de som ska slängas och stoppat in de som ska vara kvar i pärmar. Ett riktigt terapi arbete, men de måste ju göras och då passar sånna här dagar bra.
Även stallet har fixats, dock inte mer än de som är nödvändigt. Detta innebär såklart att jag inte har ridit något idag och jag gissar att Birta inte är direkt ledsen för de.
 
På eftermiddagen så gick jag och la mig och sov en stund, välbehövligt! Kändes som att jag somnade inan huvudet
landade på kudden :P När jag sedan vaknade så var middagen klar, broccoli och blomkålsgratäng med potatis och korv till! Riktigt gott, särskilt när de är gjord på färska grönsaker och inte frysta :) 
 
Nu på kvällskvisten blev det dock en tur till ridhuset för att titta på ridlektioner, kanske inte helt korrekt när man är hemma och sjuk. Men att endast titta är ju inte ansträngade, man måste faktiskt få en dos häst varje dag för att må bra! Så jag Lea och Emma och hennes syster satt där och tittade, roligt och lärorikt för de mesta.
För Leas del blev det en sen kväll och jag nattade henne när vi kom hem, Fredrik har åkt på jobbet och nu sitter jag här och fiddelerar :)
 
Bitvis är liver inte så dumt ändå! Hej hopp!
 
Bjuder på en bild som visar Askas mage någon dag efter kastrationen. Läker väldigt fint och nu har hon fått börja vara utan tratt när vi är inne och kan kolla henna :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0