pilutta dig!

Ja då var de som helg igen då och inte har man lyckats göra något vettigt heller. Trodde att det skulle bli en tripp till östersund, men jag trodde visst väldigt fel. Aningens sur över de faktiskt, men det får väl bli en annan dag helt enkelt.
 
Så vad har man gjort då när man inte gjort något vettigt? Joe, jag och Lea har fixat i stallet. Mockat, packat hö, fyllt vatten och sopat fint :) Vi har vart en tripp till Dollar Store och inhandlat toapapper, nagellack (Lea valde ett rött), några kammar och mörk choklad. Verkligen en givande shoping, men viktigast var ju att Lea fick sitt "tummelack"!
 
Blev även en liten ridtur runt lägdorna idag, barbacka på Vinur med BIrta som handhäst. Vinur var pigg som bara den och Birta var mest bara vrång, gick och bet mig i benet så fort hon fick chansen. Kanske jag nämde att hon inte kändes helt bra sist (i onsdags) när jag red henne i ridhuset. Höger fram som inte kändes perfekt, dock  inte så man kan säga att hon var halt. Bara inte helt fräsch. Men så blev det vaccination på torsdagen och vila fredagen och som handhäst idag. Så ska jag klämma och känna på henne i morgon, så beroende på vad jag hittar så kanske de får bli en liten ridtur i morgon då.
 
Börjar känna mig rätt så hopplös när de kommer till dessa hästar. Kan man inte helt enkelt få ha en helt normal och fräsch häst? Ska de som vara så mycke begärt?! Nej då,inge bitter alls :P Kanske jag ska nämna att Birta måste ha klivit på Vinur i hagen. För idag hittade jeg ett sår på ballen på vänsterbak, med en typ ficka under såret. Som att huden blivit nertrampad och bildat en ficka. Verkligen bra när de är hur jävla lerigt som helst ute nu. 
 
Medvinden var är du?
 
Jaja, om hästarna och jag inte är helt i fas. Så har jag ju i alla fall ett jobb och de är ju bra. Dessutom så känns de som att man kan komma att trivas väldigt bra där. Vilket är possetivt :)
 
Ne undra vad man ska finna på med nu då. Bara vänta på att man ska få gå och ta in hästarna och sedan sova? Resterande delen av familjen sover ju redan sedan länge så... Natti natt!
 
Snart är det vinter på riktigt igen..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0