Prov!

I helgen har jag och Fredrik vart ner till Stockholm, mycket trevligt med hotellboende och go mat! Vi flög ner till Arlanda på fredagen, där min syster och hennes man hämtade upp oss, så skjutsade dom oss till bilen som vi skulle köra hem. När vi satt oss i bilen drog vi ju iväg, gissa om vi åkte åt fel håll ;) Blev till att stanna och sätta igång telefonens gps. Sedan gick de lite lättare, haha :)

Väl på hotellet så chekade vi in oss och sedan gick vi ner på stan och åt lite oxfilé, inte dumt de inte. Proppmätta och bra så promenerade vi tillbaka till hotellet och fixade oss i ordning för att gå på musikalen "Dirty dancing", gissa om den va bra?! Den va hur bra som helst, rekomenderas!

På lördagen blev det en relativt tidig morgon, började skolan klockan nio med teoretiskt prov. Gick nog itne så bra som jag hade velat, så hoppas på ett godkännt i alla fall. Uppdatering om hur de gått blir när jag fått provsvaren. På eftermiddagen hade vi praktiktimmar och det praktiska provet. De gick ju som lite bättre och igår kväll (måndagkväll) fick jag veta betyget på de provet.. MVG lite måste man väl få skryta när man vart duktig ;)
Blev efter en lång skoldag en välförtjänt middag på Steakhouse, ryggbiff med pommes och bea. Till efterrätt blev de chokladmossétårta och irish coffee. Mätt och belåten så blev de till att titta på melodifestivalen på hotellrummet :)

Söndag morgon känndes väldigt tung, sådär så man hade lätt ångest över att kliva upp. Men väl på skolan vid kl 8, så gick de ju som gesvingt ändå :) Började med att gå igenom spänningsbehandling och sedan blev de praktiktimmar. När jag slutade kom Fredrik och hämtade mig, så begav vi oss hemåt. Kom hem vid ca 01,30. Sedan blåste de som ett jihu och man vaknade mååånga gånger om. Så vid strax efter 7 klev jag upp och gick ut istallet. Med storm ute fick hästarna äta frukosten inne. Sedan hämtade vi Lea hos momma och skjutsade henne på dagis, för att sedan åka hem och släppa ut hästarna och SOVA!
Vid två hämtade vi Lea på dagis, som vart uten blöja där hela dagen och kissat på pottan. Börjar bli ett riktigt "rumsrent" barn ;)

Idag, tisdag, är de fortfarande storm ute och hästarna har fått äta frukosten inne. Så med lite stallhjälp från lilla Lea har jag lyckasts fixa stallet klart för dagen och hon fick även borsta lite på Vinur när han stog och tuggade sitt hö. Jag har de bra jag, en duktig dotter och snälla ponnysar!
Kan väl även flika in att vi snart får påökt här hemma ;)

Näe, nu blir de snart lunch. Ha en trevlig dag, för de ska jag och Lea ha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0