Massa saker!

Länge sedan sist, som vanligt :)

Happ, haft min syster hemma i snart 2 veckor. Eftersom vi är hästnördar båda två, så hade vi turen att få låna Chaplin. En snäll och duktig äldre herre. Stort tack för de!

Så har vi även röjt upp på ridplanen och volten, så nu är de trimmat och fint! Kanske man kan lyckas knäppa ett kort så ni får se? Vem vet :)

Hästarna mår bara fint och är runda och goa, mer eller mindre ;) Birta är mer, så hon går i vinterhagen. Inte allt för nöjd över de, men jag vill inte allt för gärna ha fång. Vinur han är rätt lagom, så han får gå i sommarhagen på dagarna och vintehagen med Birta på nätterna. 

Visst skrev jag även att jag köpt benskydd åt Birta? Professionals choice elit, tror de kommer bli bra. Så håll tummarna för att dom passar också :) Va tydligen 10års jubileum där jag beställde också, så de blev lite billigare än vad jag hadetrott, tummen upp för de!

På onsdag ska jag även rida lektion för Monika, ska bli skoj. Har interidit lektion sedan förra sommaren, eller vi var ju med på hoppningen. Men de räknas inte, ska bli kul med lite ny inspiration och få tukta sig själv lite. Bli av med lite olater som man dragit på sig.

Förutom allt hästeri så har jag äntligen fått klart med mina betyg, så efter några veckors strulande så får jag mitt slutbetyg från komvux. Nice, så är de bara att hålla tummarna att jag blir antagen till kursen jag sökt.

Mhm.. Hej hopp!


Lea och Aska nere vid vattudalen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0