Trist dag?

Idag har de vart en sådan dag då man inte kännt för att göra något, men ändå vart väldigt rastlös. Knepigt jag vet, men de är bara så ibland!

Min syster åkte härifrån idag, men kommer åter på onsdag för lite ridning :) Chaplin blir alltså kvar denna vecka också. Ska väl passa på att sitta lite på killen själv också.

Ponnysarna får stå inne i natt, för dehar verkligen spöregnat ikväll. Dock verkar de ha gett med sig nu. Men dom får stå kvar inne i alla fall, ska ändå upp och jobba i morgon så då spelar de verkligen ingen roll.

Även suttit ochkikat på en massa hästannonser, vore trevligt med ett fint kallblod. Verkar vara hållbara hästar de. Min ponny däremot måste de ha blitt något vajs med efter hoppningen. För när man ska trava i vänster varv är det som att vä-bak int riktigt hänger med. Hon lyfter inte in benet utan släpar in de. Kanske låter konstigt, men jag är van att de blir konstiga saker nu mera.
Surt som attan då de känndes precis innan hoppningen som att poletten ramlat ner och vi började få lite flyt i livet. Kunde travai båda varven i form lugnt och sansat och trav är inte den starkaste gångarten direkt. Men, men.. Jag börjar förstå att de ska jävlassom bara den för mig så. Bara att bita ihop och komma igen.

Annars så är väl livet kanske rätt bra ändå :)


Inte den bästa bild, men Birta är de allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0