Snö, massa snö..

Jag som trodde att de var påväg att bli sommar! Så fel man kunde ha, idag har de snöat som en tok hela långa dagen.. De suger riktigt mycke, blötsnö och blåst!

Nu har jag gnällt klart om de :)

Vad har hänt idag då? Joe, Rigo fick jobba några minuter på ridplanen idag. Helt ny häst? Eller råkade jag ta fel i hagen? Skämt åt sido, han va riktigt trevlig idag och hade fullt fokus på mig. Flytta bakdelen och lite så, visst vi jobbade bara 5-10 minuter.
Men jag tycker att hästen ska få tycka att de gick bra och att de va roligt att jobba. Att fortsätta att utmana idag också, vore som att tigga om problem. Dom måste få lite iniskt i vad man är ute efter.
I morgon, om de inte är ännu värre väder, blir de kanske ett lite längre pass. Kan även tänka mig att de då inte kommer gå lika bra. Fast de märker vi i moron :)

Så blev de även en promenad med Birta på kvällskvisten i trevligt sällskap. Kännde man sig lite nyttig och så. Däremot så börjar jag vara riktigt trött nu, så go natt gott folk! I morgon ska djuren ut och då blir de inte till att sova till mitt i dan inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0