Rond 2

Idag har jag haft rond 2 med Rigo, vi tog på repgrimman och gick upp till "ridplanen" och där började vi lite smått. Gick väldigt fint så länge jag bara bad om att gå bakom, stanna och backa. Men, som alltid finns de de ett men, när vi skulle börja gå runt och försöka flytta rumpen. Då va de inte lika lätt längre, då passade man på att dra ut från planen (eftersom grinden inte va stängd, fast frusen i snön). Dock kan man inte ge sig bara för de, så va bara å hämta herrn de.
Så drog man igen och givetivs tappade jag igen, men grinden hade vi stängt så han kom inte så långt. Om igen alltså, men tredje gången så gick han bet. Då lyckades jag få till en riktig tvärnit åt herrn, så han var tvungen att vända upp mot mig igen. Sedan jobabde vi bara någon minut till, man ska ge sig när man är på topp.

De som är min tröst är att de verkar finnas en individ som faktiskt är samarbetsvillig långt där inne. För bitvis så kom det man är ute efter, sänkt huvud och tuggande. Frågan är bara hur mycke tid och energi de krävs och hur mycke man är villig att kämpa!

De får, som kanske tidigare nämt, tiden utvisa!

Nu vette tusan, hade tänkt bara frukostbullar med keso. Men jag vet inte vart inspirrationen försvann.. Så hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0