Fina fötter!

Idag har lilla skrutthästen Birta fått nya fina fötter! Tror hon va lite på vrånghumör för på framfötterna så ägnade hon en hel del tid åt att bara luta sig på hovslagaren och tillslut nästan trilla omkull. När de blev bakhovarna så hade nog humöret gett med sig lite, för då stog hon å halvsov istället..  
Men eftersom jag är som jag är och kallar hovar fötter och sådär, så har hon säkert någe fel som gör att de är jobbigt att lyfta framhovarna. Fast jag hoppas verkligen att de inte är så! :)

Rigo har fått jobba lite på ridplanen idag också, tänker han fortsätta i den här stilen så är jag glad. Men de brukar sällan vara så lätt precis. Vi får se!

Funderar på att beställa ett "arbetsrep" också, tror de kan vara bra att ha. Visserligen kan jag tycka att 300-400kr är lite väl mycke för ett rep, fast om de är bra så är de väl en investering värd att göra.

I morgon räknar jag i alla fall med att ha rejäl träningsvärk, har nämligen vart på ett pass pilates idag. Så med största trolighet kommer jag ha ONT i kroppen i morgon, självplågeri helt klart :P

Ne nu ska de bli fika och krypa i kojs. Ut med hästarna och fixa lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0