Blommor :)

Idag har jag köpt några panser och satt i välkomstkrukan utanför ytterdörren, blev fint de :)

Igår däremot va jag ut på en ridtur på Birta, första sedan vi drog bort vargtänderna! Knepigt att två små tänder ska kunna göra så mycket. Förut har hon alltid gått vänsterställd och inte velat ta stöd i högersida, nu däremot så gick hon med jämt stöd i båda sidorna och rakställd :P Min söta lilla ponny!

Idag däremot blev det ingen ridning då Fredrik jobbar, så på förmidagen gick vi ner på byn och vaccinerade Aska. Fick sällskap av Mirja och Ella hem :) Sedan blev det till att göra stallet medans Lea sov, hann även med att longera Birta en sväng i volten. Inget avancerat, men så hon fick springa av sig lite energi!

Vinur fick sig även en liten promenad i sällskap med mig, Lea, Mirja och Ella. Aska fick så lov att stanna hemma hon, tror hon va rätt nöjd efter att ha promenerat ner på byn och hem igen.

Middag blev de även idag och den bestod av skinka, potatis och senapssås. Till detta blev det rivna morötter blandat med rivna äpplen, vilket blev en riktigt bra komination! Eftersom det är så tråkigt att laga mat åt bara mig och Lea, så passade jag på att bjuda mamma och pappa på mat också. Blir lätt annars en burk åt Lea och en macka åt mig, så då bjuder man någon på mat så blir man "tvingad" att göra något vettigt :)

Men nu blir de sängen kan jag lova, inte ska jag ta ut hästrna i morgonbitti heller. Inte tagit in dom på två kvällar också, kan ju sluta med att man blir bortskämd?

God natt kära vänner!


Mattes fina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0