Sablans va dyrt...

Att de ska kosta en halv förmögenhet bara att säga ordet veterinär! Galet, så galet...
Men nu ska i alla fall Vinur ta ett blodprov, så hoppas vi på att få någon ledtråd till hans hängighet och helt plötsligt kassa hovar. Han som ATTLID haft kanonbra hovar, har nu fått hovar som spricker sönder och de lossnar bitar ur. Hade de inte vart för att han är mitt "allt" den där lilla fuxen hade han nog inte vart här längre. För nu börjar de va lite förmycke veterinärräkningar...

Egentligen borde vi dessutom åka till Timrå och PH vet på återbesök, men jag tror inte jag har råd med de just nu. Tragiskt eller hur?! Men eftersom han inte känns bättre borde jag ju lika gärna kunna böja själv och försöka massera bort lite spänningar (tro mig hästen är spänd i hela höger sida). Sedan kanske det är någon mening att spruta igen, kanske man till och med kan luska ut varifrån denna hälta i fram kommer ifrån? Va vet jag, spekulationer, spekulationer... Men vi kämpar på :)

Den andra ponnyn händer de inte heller mycket med, hon skulle ha tagit bort två vargtänder. Hör å häpna, ännu mera veterinärräkningar! Men hon är söt hon med, dock har hon mycke egenheter för sig :P

Till roligare saker, håller på att planera in träningar för Tina Solestig (fd Nordin) i sommar. Ska bli himlans skojj!

Fredrik har vart med jobbet och åkt skoter och fiskat från i tisdags till idag, så jag och Lea har myst på här hemma. Damen har vart på solstrålehumör och vi har haft så skojj! Nästan så man kan tro att hon saknat mammsen efter att jag vart borta en hel vecka :)
Knepigt de där, efter en veckas "plugg" så är man fullproppad i huvudet och rätt trött. Men på något sätt har man ändå lyckats få lite extra energi åt livet. Är nog rätt bra att få ett avbrott från vardagen ibland och göra något helt annorlunda.

Nu däremot väntar jag på att klockan ska bli nio och då är det något program om "övervårdade" djur. Man kanske hamnar där snart ;)

Hej då!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Men båda skötte sej exemplariskt i fredags:)!

2011-03-20 @ 14:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0