Midsommar :)

Idag har man "firat" midsommar. Började dagen med att ge Birta massage och en kort promenad, sedan blev det till att kolla på regnet genom stralldörren tillsammans med Vinur. Den hästen vet inte hur man slappnar av, förmodligen skulle nog till och med regndropparna kunna döda honom.. Men rätt bra är han nog ändå :)

Efter en vända i stallet krävdes en dusch. Sedan bar det av ner till hembygdsgården för att kika på lite folkdans och ta en fika på Cafe Tomten tillsammans med svärföräldrarna. Där man tryckte i sig en stor baguette, väldigt god måste jag säga!
Mätt och belåten gick vi och tittade på slöjdmässan, väldigt fina mattor som jag skulle kunna tänka mig hade dom där. Blev även en tur inne på Jordemors keramik, fanns en hel del där jag skulle kunna tänka mig också. Men som med så mycket annat är det mycke som är dyrt när de är hemgjort..

Blev sedan middag hos svärföräldrarna, lite midsommar sill och annat gott. Till efterätt blev det jordgubbar och glass, så nu sitter man här och känner sig som en fotboll.
Funderar även över vilken av Lea och Fredrik som kommer somna först :)


Trolldeg till trollungen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0