Ujuj..

Igår blev det en sväng till ridhuset med Flauta och Birta. Mirja var snäll och följde med och ledde Birta runt i ridhuset och kollade in allt knepigt och halvläskigt som fanns där, tex speglar ;)
Flauta däremot fick jobba på ordentligt, voltarbete innåt och utåtställande arbete på stor vorlt och sedan jobbade vi i både tölt och trav på liten åttvolt i stora mittvolten. Gisses vad man kan försöka komma undan, men hon lossnade fint på slutet i både tölt och trav.
Snäll som man är ändå tog jag mig i kragen och skrittade henne en sväng på lång tygel idag, kallt som attan! -18 tror jag termometern stod på.

Så nu håller jag på att fiddelera över hur jag ska få ridplanen skottad, så man kan rida lite lektioner där. De ska gå, frågan är som sagt hur =/
I morgon kommer även veterinären och ska kika på Birtas tänder och med min tur lär de väl vara massa STORA vargtänder som man måste in på klinik för att operera bort. Sedan är hasen nästan inte svullen alls längre, så nu börjar det närma sig att börja som på riktigt med träningen :) Inget att skylla på längre, hehe..

Förutom hästeriet så har jag jobbat idag och igår, blir även jobb i morgon. Blir ju någr kronor extra i kassan. Vilket inte är så fel denna månad, veterinären hit i morgon. Vinur på kliniken den 27:e och så lite annat roligt =/

Nu däremot ska jag slappa innnan de blir sängen, vilket jag tänkt göra framför våran nya TV :) Go natt!


Mina goa tjejer :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0