Slumpen?

Varje gång jag sätter mig och ska skriva på bloggen när Lea sover, då vaknar hon.. Så vi får väl se om det är en slump eller inte :)

Vad händer? Joe idag på morgonen då jag släppte ut hästarna var de snöigt och blåsigt värre. Kul tänkte jag, ingen ridning idag. Men nu har det slutat att snöa och blåsa, men ändå ingen ridning. Pga att Fredrik skottar snö, hästarna har nyss fått mat (lite sen lunch kanske?) och som sagt Lea sover.

Så när Lea nu ändå sover (inne) så passade jag på att slänga ihop lite kolakakor, mums eller hur? Vad lyckas man inte då med, joe glömma bort att dom är i ugnen. Blä usch å fy vad less man blir när de blir sådär!! Får se om jag orkar bry mig i att baka något nytt eller om vi får knapra lite halvbrända kolakakor ändå...

Igår däremot blev de inte kakor utan fläskfilegryta med pärer, lök och morötter i ugnen till. Gott vart de, såsen som blev i grytan innehöll både mese och vittvin. Blev en riktigt bra kombo enligt mig. Visst den innehöll lite andra saker också, men summan av kardemumman typ :p

Annars så går jag mest runt och längtar tills mars och hästmassagekursen, ska bli så himlans skojj! Ibland blir man som ett barn på julafton :P Går knappt att vänta på att få öppna julklapparna! Tyvärr kan jag inte skynda på tiden, så jag får väl tralla på med lite annat under tiden :D

Ibland får jag även ett väldans stort sug efter att få hålla lite ridlektioner, saknar de riktigt mycke faktiskt. Ingen som vill rida lektion lite billigt ;) knepigt att man kan tycka att det är så skojj att lära ut de man själv kan, visst jag är ingen kanon bra ryttare och kan inte värdsmycket. Men jag tror nog jag kan lära endel lite granna i alla fall :) Så intresserad, bara säga till!

Ne nu kom min sambo in, så nu blir de lite kaffe och en bränd kolakaka! Hej då..

Föresten hon vaknade visst inte.

Lea på nyårsafton :) Lite rosig och trött, men söt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0