Bättre!

Idag har man vart effektiv. När Lea somnade efter lunchen så passade jag på att göra färdigt i stallet, packa hö för både idag och i morgon. Plocka fram sakerna som Vinur ska ha i morgon och sedan passade jag på att rida Flauta på infarten.

Ibland är det bra med en lååång infart, så vi tränade sidförande och så reaktionen. Halt är halt direkt man sagt till och man ska inte behöva ta i massor. Så det blev stopp, backa direkt, eftergift i halsen och sedan fram. Gick bra efter en stund, blev tvungen att vara lite uppmärksam när man inte fick gå fram direkt efter halten.
Sedan biter hon sig fast i höger sida, så vi jobbade med att "ruska" lite i bettet för att lossna lite. Blev bättre och bättre, men långt ifrån perfekt :P Men jag tror det hänger ihop med att hon känns stel i höger bak (när man kratsar hovarna å så). Därför har jag nu börjat stretcha bakbenen efter varje ridtur, får väl se om det hjälper. Kan tillägga att vi inte red på stången idag utan på vanliga bettet. Så jag är ändå nöjd med dagens pass.
Fick på slutet till en fin trav hemåt med snabb reaktion, utan att lägga sig på bettet när de avslutades med en halt.
Nog tjatat om de.
Har även i sällskap med Mirja och Ella vart ute och dragit pulka med Aska en sväng. Lea satt så skönt i pulkan och spanade :) Så inte behöver man ha dåligt samvete för hunden heller!

Middag blev de också, jag och Lea lagade korvstroganoff och ris med "äta" till. Hon är så söt min tjej, börjat prata så himlans mycke. Igår satt hon i badbaljan och sa "momma", synd hon inte fick höra de bara!

Tyvärr avslutades dagen med en blå tjej, inge kul de inte. Trodde att hon slutat bli blå, men tydligen inte. Fast de hänger väl ihop med att hon fortfarande inte är helt frisk, så man orkar väl inte riktigt när man är för trött :(

Så har min dag vart, överlag bra!


Skaplig infart eller? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0