Vackert väder!

Idag har det vart strålande fint väder, lite kallt dock. Men inte värre än att man kunde vara ute och hitta på lite saker!

Så när Lea sov så passade jag på att fixa stallet och packa lite hö, hann även med att gå in och ta en kopp kaffe i lugn och ro :)
Sedan när hon vaknade fick hon följa mig ut och ge hästarna lunch, gissa om de va någon som tyckte de va kul! Surrade hela tiden och klappade på hästarna, go ungen min.

När hästarna fått mat blev de gröt för lilla damen och sedan klädde vi på oss igen och gick ut och åkte lite pulka. Blev en rätt lång sväng, så vi gick en bit åkte pulka en bit och så vidare :) Roligast var de ändå att gå i "djupsnön", va väl sådär 10cm snö.
Även Aska tyckte att det var skoj, är himla perfekt att gå där dom kört pistmaskinen. Hårt och bra, man möter nästan aldrig någon. Kanske en skoter eller två ibland, beror väl lite på vilken tid man är ute :)

Annars har jag och brudarna bara myst hela dagen!

Måste bara berätta en rolig sak. Ikväll innan Lea skulle sova så satt vi i vardagrumet och lekte lite. Så gick hon ut i hallen och gnällde lite, då ropade jag att hon skulle komma tillbaka och kolla på hästarna på tv:n. Brukar vara ett säkert kort :P
Men inte då, så jag gick ut och kikade. Lillstumpan stog utanför toa dörren och skulle in, gissa om de va någon som måste ha vart bajsnödig! För de va raka vägen till toaletten, öppna locket och peka att hon skulle upp :D
Inte illa när man inte ens blivit 1½år.

Nog om allt bajs :) Här kommer någon bild från dagens pulka tur!


Lite rosig om kinderna, men de får man väl vara när de är -15 ute!


Passade på att knäppa en vinterbild över gården!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mysigt! :-)

2011-02-20 @ 08:48:21
Postat av: Anonym

Vad duktig hon är lillgumman :D

2011-02-21 @ 21:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0